ماهی شارک
نوشته شده توسط : Aryan

   Silvar-Shark

2

زیتگاه ماهی شارک تایلند می باشد.طول این ماهی تا ۱۲ سانتی متر می رسد و دمای مناسب برای آن بین ۲۲ تا ۲۶ درجه ی سانتی گراد می باشد
این ماهی شکل زیبایی دارد.ماهی شارک خلق و خوی تهاجمی دارد و بهتر است از این ماهی در هر آکواریوم دو عدد باشد.زیرا در این صورت این دو ماهی دنبال یکدیگر کرده و به سایر ماهی های آکواریوم کاری ندارند.در غیر این صورت امکان دارد به سایر ماهی ها آسیب برساند

شامل دو رنگ متفاوت هستند:۱-سیاه ۲-سفید

 5

3

شارک رنگین کمانی (Rainbow Shark)

2

شارک رنگین کمانی با نام های شارک باله قرمز یا شارک یاقوت سرخ نیز شناخته می شود.دارای رنگ خاکستری تیره تا سیاه بر روی بدن و رنگ قرمز بر روی باله ها است.همچنین نوع دیگری از شارک رنگین کمانی به جای رنگ سیاه بر روی بدن دارای رنگ سفید می باشد.تفاوت میان این نوع شارک و شارک دم قرمز در این است که شارک دم قرمز تنها دارای دم قرمز است، در حالی که شارک باله قرمز دارای باله های قرمز نیز می باشد.
آکواریومی با حداقل حجم ۱۹۰ لیتر،دارای پوشش گیاهی انبوه و تزئین شده با تخته سنگ و تکه های چوب برای این ماهی مناسب است.دمای آب آکواریوم باید در حدود ۲۲ تا ۲۶ درجه و پی هاش نیز در حدود ۶٫۵ تا ۷٫۵ باشد.ممکن است که ماهی شارک برای خود در آکواریوم قلمرو تایین کند و حرکات پرخاشگرانه ای با سایر ماهی ها در محدوده ی خود داشته باشد.این رفتار به خصوص زمانی دیده می شود که این ماهی به سنین بلوغ رسیده باشد.
شارک باله قرمز ماهی سختگیری در غذا خوردن نیست و می توان آن را با انواع غذاها از جمله غذاهای خشک، غذاهای منجمد، کرم خونی و همچنین غذاهای گیاهی تغذیه نمود
شارک رنگین کمانی با ماهی های بارب، دانیو، گورامی، لوچ و سیچلایدهای آمریکای جنوبی سازگاری دارد.البته این سازگاری نسبی بوده و درگیری در آکواریوم مشاهده خواهد شد.

شارک آپولو (Apollo Shark)

4 - Copy

شارک آپولو دارای رنگ نقره ای شفاف است.این ماهی در طبیعت با شکار حشرات از سطح آب تغذیه می نماید.شارک آپولو ماهی بسیار فعالی است و با هم نوعان خود به خوبی کنار می آید.به همین علت نگهداری آن ها در دسته های چندتایی در یک آکواریوم مناسب است.این ماهی نسبت به سایر گونه های شارک بسیار آرام است و پرخاشگری آن ها را ندارد.آکواریومی دارای پوشش گیاهی و فضای کافی برای شنای ماهی،دمای ۲۰تا ۲۵ درجه و پی هاش ۶ تا ۶٫۵ برای این ماهی مناسب است.همچنین توصیه می شود که آکواریوم این ماهی دارای درپوش باشد.زیرا این ماهی پرشگر بسیار خوبی است و ممکن است که خود را از داخل آکواریوم به بیرون پرتاب کند
شارک آپولو ماهی سختگیری در غذا خوردن نیست و می توان آن را با انواع غذاها از جمله غذاهای خشک، غذاهای منجمد، کرم خونی و همچنین غذاهای گیاهی تغذیه نمود
شارک آپولو با ماهی های بارب، دانیو، گورامی، لوچ و سیچلایدهای آمریکای جنوبی سازگاری دارد.

پوزه خرگوشی (Chinese Hi Fin Banded Shark)

index

ماهی پوزه خرگوشی با نام های بسیاری از جمله ماهی شارک باله بلند چینی، ماهی مکنده ی آسیایی و شارک راه راه چینی شناخته می شود. پوزه خرگوشی در اصل زیر گروه ماهیان شارک و یکی از قدیمی ترین ماهیان این گونه  محسوب می شود. ماهی پوزه خرگوشی دارای باله ی پشتی بسیار بلند و رنگ راه راه بر روی بدن است. با گذشت زمان و مسن تر شدن ماهی، رنگ بر روی بدن کم رنگ تر می شود. این ماهی در طبیعت تا حدود ۹۰ سانتی متر رشد میکند. اما در آکواریوم تنها ۴۰ تا ۵۰ سانتی متر رشد می کند که البته این اندازه نیز عدد قابل توجهی است.
با گذشت زمان و بزرگ تر شدن ماهی، پوزه خرگوشی نسبت به شرایط آب حساس تر می شود. لذا فیلتراسیون قوی و تامین اکسیژن کافی برای این ماهی ضروری است. لازم به ذکر است که این ماهی به آکواریومی بزرگ با حداقل حجم ۱۲۵ گالن نیاز دارد. دمای ۱۵ تا ۲۷٫۵ درجه ی سانتی گراد و پی هاش ۶٫۵ تا ۷٫۵ برای این ماهی مناسب است.
پوزه خرگوشی ماهی ای صلح جو است و این ویژگی در محیط طبیعی زندگی اش نمایان تر است. این ماهی تخم گذار به نور زیادی در آکواریوم احتیاج ندارد. پوزه خرگوشی موجودی همه چیز خوار است. اما بهتر است که در رژیم غذایی این ماهی، بیشتر غذاهای گیاهی قرار بگیرند. غذاهایی همچون خزه و جلبک های رشد یافته در ته آکواریوم و کرم خونی منجمد برای این ماهی مناسب است. لازم به ذکر است که غذای این ماهی باید به گونه ای باشد که در کف آکواریوم قرار بگیرد.
بهتر است که این ماهی با ماهی هایی هم اندازه ی خود و نسبتا” صلح جو نگهداری شود. همچنین پوزه خرگوشی با انواع کت فیش ها نیز سازگاری دارد.

شارک دم قرمز (Redtail Black Shark)

1

شارک سیاه دم قرمز با نام های شارک دم قرمز یا شارک دم قرمز لبئو نیز شناخته می شود.این ماهی انتخاب خوبی برای آکواریوم های پرتکاپو است.زیرا این ماهی دارای حرکات سریع و پرخاشگرانه است.شارک دم قرمز ماهی بسیار زیبایی است که دارای رنگ سیاه براق بر روی بدن و رنگ قرمز روشن بر روی دم می باشد.
آکواریومی با حداقل حجم ۱۹۰ لیتر،دارای پوشش گیاهی انبوه و تزئین شده با تخته سنگ و تکه های چوب برای این ماهی مناسب است.دمای آب آکواریوم باید در حدود ۲۲ تا ۲۶ درجه و پی هاش نیز در حدود ۶٫۵ تا ۷٫۵ باشد.ممکن است که ماهی شارک برای خود در آکواریوم قلمرو تایین کند و حرکات پرخاشگرانه ای با سایر ماهی ها در محدوده ی خود داشته باشد.این رفتار به خصوص زمانی دیده می شود که این ماهی به سنین بلوغ رسیده باشد.
شارک دم قرمز ماهی سختگیری در غذا خوردن نیست و می توان آن را با انواع غذاها از جمله غذاهای خشک، غذاهای منجمد، کرم خونی و همچنین غذاهای گیاهی تغذیه نمود
شارک دم قرمز با ماهی های بارب، دانیو، گورامی، لوچ و سیچلایدهای آمریکای جنوبی سازگاری دارد.البته این سازگاری نسبی بوده و درگیری در آکواریوم مشاهده خواهد شد

شارک سیاه (Black Shark)

6 - Copy

شارک سیاه با نام شارک سیاه لبئو نیز شناخته می شود.در برخی کشورها این ماهی به عنوان یک غذای مهم برای مردم محسوب می شود.این ماهی بسیار پرجنب و جوش و قدری پرخاشگر است.به همین علت برای نگهداری در آکواریوم هایی با انواع مختلف ماهی ها توصیه نمی شود.
شارک سیاه تنها شارکی است که نباید در آکواریوم آن گیاه قرار داده شود.چرا که وجود گیاه در آکواریوم این ماهی، بسیاری از عادت های غذایی او را تغییر می دهد و این اتفاق خوبی برای این ماهی نیست.توصیه می شود که آکواریوم این ماهی دارای درپوش باشد.زیرا این ماهی پرشگر بسیار خوبی است و ممکن است که خود را از داخل آکواریوم به بیرون پرتاب نماید.این ماهی به آکواریومی بزرگ با حداقل حجم ۲۶۵ لیتر نیاز دارد.چرا که این ماهی تا ۶۰ سانتی متر رشد می کند.دمای مناسب برای شارک سیاه در حدود ۲۳٫۵ تا ۲۷ درجه است.
شارک سیاه ماهی سختگیری در غذا خوردن نیست و می توان آن را با انواع غذاها از جمله غذاهای خشک، غذاهای منجمد، کرم خونی و همچنین غذاهای گیاهی تغذیه نمود
شارک سیاه با ماهی های بارب، دانیو، گورامی، لوچ و سیچلایدهای آمریکای جنوبی سازگاری دارد.البته این سازگاری نسبی بوده و درگیری در آکواریوم مشاهده خواهد شد

شارک روباه (Siamese Flying Fox Shark)

7 - Copy

شارک روباه سیامی بومی هند، تایلند و اندونزی است. شارک روباه ماهی ای مناسب برای آکواریوم های اجتماعی است. این ماهی در آکواریوم های گروهی، در کنار سایر هم نوعان خود می ماند و نسبت به سایر ماهی های آکواریوم بی تفاوت است.
آکواریومی همراه با گیاه و تخته سنگ برای این ماهی لازم است. همچنین شرایط آکواریوم باید به گونه ای باشد که رشد خزه و جلبک در آکواریوم مقدور باشد. چرا که جلبک ها غذای این ماهی را تشکیل می دهند. لازم به ذکر است است که این ماهی موجودی کف خوار نیست و باید با غذاهای همچون کرم خونی، غذاهای خشک و غذاهای منجمد تغذیه شود
شارک روباه حداکثر تا ۸٫۵ سانتی متر رشد می کند. به همین دلیل می توان آن را در آکواریوم های کوچک نیز نگهداری نمود. این ماهی علاقه ی زیادی به پرش دارد. به همین دلیل آکواریوم این ماهی باید دارای درپوش باشد. دمای ۲۴ تا ۲۸ درجه ی سانتی گراد و پی هاش ۶٫۵ تا ۷ برای این ماهی مناسب است.

سیلور شارک (Silver Shark)

index

سیلور شارک از دسته ماهیان شارک محسوب می شود که خصوصیات پرخاشگری و جنب و جوش شارک ها را دارا می باشد. ماهی سیلورشارک می تواند تقریباً تا ۳۵ سانتی متر رشد کند. ولی در آکواریوم هایی که جای کافی برای شنا کردن آنها وجوذ نداشته باشد، اندازه ی آن ها کوچکتر از این مقدار خواهد شد.
در حمل و نقل، باید آن ها را به آرامی جابجا کرد و نیز در هفته ی اولی که در تانک قرار داده می شوند مورد مراقبت مخصوص قرار گیرند تا دچار بیماری و یا استرس و در نهایت مرگ نشوند. رشد این ماهی نسبتاً مناسب است و ماهیانی هستند که هر نوع غذایی را می خورند و هر چیزی که به داخل دهانشان برود دیگر خارج نخواهد شد. وجود درپوش برای آکواریوم سیلورشارک ضروری است. چرا که این ماهی پرشگر خوبی است. دمای ۲۴ تا ۲۸ درجه ی سانتی گراد و پی هاش ۶٫۵ تا ۷٫۵ برای سیلورشارک مناسب است.
تکثیر سیلور شارک در آکواریوم کار دشواری است و تکثیر آن ها اغلب در محیط های طبیعی مانند دریاچه ها صورت می گیرد. تشخیص جنسیت از روی جثه ی ماهی تا حدودی امکان پذیر است. ماهی ماده در سن مشابه اندازه ی بزرگتری نسبت به ماهی نر دارد.سیلور شارک از اغلب غذا ها از جمله کرم ها، دل گاو و پلت ها تغدیه می کند و نیز علاقه ی خاصی به خوردن نخود فرنگی پخته که پوست آن نیز کنده شده است نشان می دهد.بر خلاف رفتار پرخاشگرانه ی این ماهی، نگهداری آن با اکثر ماهی ها مقدور است. سیلور شارک با ماهی هایی همچون لوچ ها، آنجل، سایر شارک ها و سیچلایدها سازگاری دارد.





:: موضوعات مرتبط: شارک , ,
:: برچسب‌ها: ماهی , ماهی شارک , آکواریوم , آموزش , نگهداری , شارک ,
:: بازدید از این مطلب : 1989
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 مرداد 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: